Parfum - Vaša osobitá aura

 
 
 

 
 
 
 

Parfum - Vaša osobitá aura


Ponuky parfumov sa na nás hrnú zo všetkých strán. Najčastejšie sa snažia osloviť prívlastky "lacné", "luxusné" alebo "značkové". Ukazovateľ dobrého parfumu ale spočíva v niečom inom. Podstatná je konzistencia vonných olejov. Ich nedostatok bohužiaľ často prekrýva honosná značka alebo atraktívna cena. Niektoré vône sú neprávom prezentované ako parfumy - majú totiž kvalitu obyčajné toaletné vody. Vôňa je krátkodobá a jej intenzita slabá. To, že ste veľakrát značkový parfum kúpili za úžasnú cenu, potom postráda všetok zmysel, pretože ak chcete voňať celý deň, musíte vôňu niekoľkokrát oživovať. Fľaštičku s parfémom tak spotrebujete za niekoľko týždňov a musíte si kúpiť novú.

S kvalitnou vôňou je to rovnaké ako s dobrým jedlom. Ak je jedlo nápadne lacné, neočakávajte od neho veľký gurmánsky zážitok. Ak navštívite predraženú reštauráciu honosného mena, neznamená to ešte, že Vám bude chutiť. Akonáhle Vám ale reštaurácii odporučí ľudia, o ktorých viete, že sú labužníci, ktorí si starostlivo vyberajú, je to najlepší predpoklad toho, že si dobre pochutnáte.
Kvalitný parfum, to je skutočná veda. Jeho vôňa sa prejavuje v troch fázach, ktoré na seba postupne nadväzujú a plynule sa spájajú v úžasný harmonizujúci zážitok.

Fáza 1 - hlava parfému

Špičková črta je úvodným vstupom do vône. Je to náš prvý dojem z vône, ktorý predstavuje rozhodujúci okamih. Už pri prvom pričuchnutí vône ju buď akceptujeme alebo odmietneme. Pri špičke sa uplatňujú predovšetkým prchavé vonné látky.

Fáza 2 - srdce parfému

Srdcová črta sa rozvíja niekoľko minút po nanesení parfumu. Tvorí strednú časť vonnej kreácie a harmonicky nadväzuje na špičku. Na srdcovú črtu sa vrství posledná fáza - základná črta.

Fáza 3 - základ parfumu

Základná črta zanecháva najintenzívnejší dojem. Je nositeľom toho, čo pocítime aj po niekoľkých hodinách od nanesenia vône - podľa typu parfumu a predovšetkým podľa jeho kvality.